lauantai 21. joulukuuta 2013

Nice surprise

Seuraavana aamuna ajelin aamupalan jälkeen N:n ja N:n hotellin eteen, josta lähettiin ajelee kohti Gerupukia. Matka ei sinänsä ollut kovin pitkä, mut tien muistuttaessa suurimman osan ajasta kuoppasta ja kivistä peltoa, kului tohon väliin vähän pidempi aika.

Perille päästyämme mentiin kyselee botskia ja laudan vuokrausta, minkä jälkeen vahat lautoihin, rash vestit päälle ja menoks. Hypättiin kamojen kaa veneeseen ja ajettiin sellainen 5 minuutin matka breakille, minkä nimi oli Dom-dom. Siel jo temmelsi muita alottelevia surffareita ja aallot näytti kivoilta. :)

Aallot oli varmaanki jotain 4-5 jalkasia, mut niin lempeitä ja niiden muoto niin täydellinen, ettei pelottanu yhtään. Muutaman aallon sain ja muistin taas kuinka kivaa surffaus onkaan, kun aalto vaan kestää, niin et pystyy pikkasen kääntää lautaa oikeelle tai vasemmalle sen sijaan, et menis vaan suoraan aallon suuntasesti, niinku aina beach breakilla meen - oi kuinka oonkaan tuhannet kerrat kateellisena kattonu niitä muita surffareita, jotka saa jonku ihan minimaallisen aallon lähellä rantaa ja silti ehtii tekee vaik mitä käännöksii! Meiän piti olla tuol muistaakseni 2,5 tuntii, mut en usko et oltiin  oltu edes kahta, ennen ku piti hyppää takas veneeseen. Harmitti, et toi jäi - tällä erää - ekaks ja vikaks kerraks Dom-domilla.

Surffin jälkeen vedettiin lounas rantaraflassa ja lähettiin ajaa kärrytietä takas Kutalle.

Kurvasin mun hotellin pihaan ja kenen mä näinkään nousevan kamojensa kaa autosta - D:n! D, S ja G (mun Blonkeyt) oli lähteny aamulla Gililtä ja halunnu tulla Lombokille mun vikaks illaks! Parissa päivässä oli ehtiny tulla jo kova ikävä ja olinki erittäin onnessani nähdessäni mun apinatytöt taas! :) Tytöt checkautu sisään, minkä jälkeen vaihdettin kuulumiset. Mietittiin, jos oltais ehditty viel lähtee yhes surffaa, mut kello oli sen verran paljon, et se ei enää oikein onnistunu. Mun piti palauttaa mun ajokki kello kuus ja halusin viel käydä ajelemassa, ni päätettiin et mennään pyörähtää yhes kivassa raflassa, josta oli mageet näköalat. Tytöt vuokras skootterit ja sit lähettiin. Tuol on onneks niin vähän teitä ja risteyksii, et on suorastaan erittäin vaikeeta ajaa harhaan, joten jopa mun johdolla päästiin perillä ekalla yrittämällä.

Nautittiin Ashtarin terassilta aukeavista hienoista maisemista (oli vähän pilvistä, eikä kuvat tee oikeutta oikeille näkymille) ja mm. opiskeltiin homeopatian saloja. :P Sit pitikin jo ajella takasin palauttaa mun skootteria ja mennä suihkuun ennen illallista. Toi skootterilla ajelu oli musta niin mukavaa, et suorastaan vähän harmitti, ku se piti palauttaa, mut viel enemmän harmitti joutua vuokraajan kusetuksen uhriksi! Vuokrasin sen tosiaan paria päivää aiemmin yheltä naishenkilöltä, joka nyt väitti, et oon naarmuttanu sitä. En ollu kaatunu sillä kertaakaan tai kolhinu muutenkaan, joten siitä alkoiki sit semikiivas keskustelu. S ja muut tuli kans tsiigaa ja puolustaa mua, et kumma juttu, miten ne naarmut ois voinu tulla mun käytössä, kun jos se pyörä vaik ois kaatunutkin, niin board rack ois osunu maahan ensin eikä pyörän runko (vai miksikä sitä nyt ikinä kutsutaankin) ois edes koskettanu maata. Muija väitti vaan kivenkovaan, et niitä jäkii ei ennen ollu ja rupes heittää jotain älyttömii summii, et kuinka paljon tulee maksaa korjaus. Toisella puolella oli jonkun toisen aiheuttamat paljon pahemmat naarmut eikä se niiden vuoks ollu hommannu uutta runko-osaa (edelleenkään en tiiä, miksikä sitä kutsutaan), mut sitten näiden oudosti ilmestyneiden ruhjeiden myötä ois pitäny vaihtaa koko homma. Väiteltiin siinä tovi, mut ei saatu taottuu järkee sen päähän (tosin, sehän nyt asian varmaan ties, kuhan halus rahaa) ja sit aloin vaan tinkii sitä hintaa alas, et päästäis sieltä veke ja ettei jouduttais joidenki "poliisien" ym. kaa tekemisiin. Loppujen lopuks suostuin muistaakseni maksaa sille kai jotain 300 000 tai 400 000 rupiaa (n. 30/40 AUD), mikä siihen sen alunperin pyytämään miljoonaan oli sentään parannus. Vmäistä vaan tommonen on ja paskanmaku jäi suuhun koko hommasta. Mut loppujen lopuks isoista rahoista ei ollu kysymys ja tietty jos pitäis valita esim. onnettomuuden tai ton kusetuksen väliltä, niin ottaisin ilomielin jälkimmäisen. Mietittiin vaan, et saipahan se muija nyt sit lisää rahaa ruokkii itseään (oli jo nyt aikamoisen kokonen), God Jul ja niin edelleen.

Käytiin nopsaa suihkussa ja riennettiin siihen kivaan pikku raflaan, jossa N ja N jo istui pöydässä. Syötiin jälleen kerran erittäin hyvät ja halvat ateriat, minkä jälkeen käytiin ostaa suklaata ja keksejä ja mentiin mussuttaa niitä hotellille. Sanoin tytöille hyvät yöt ja aloin pakkaa kamoja kasaan, kun aamulla oli aikanen herätys ja lähtö.