torstai 28. helmikuuta 2013

Lobster Shake


Heee-ei! Olin eilen aamuvuoros siel leipomo-kahvilassa ja aloin kyselee pomolta vuoroista, kun halusivat Cafe Bondistakin tarjota mulle joitain vuoroja, jos saisin leipomosta fixed shifts eli joka viikko samat vuorot. No pomo sitte kysyi, et haluisinko työskennellä heille kokoaikaisesti? Sanoi, et oli tosi vakuuttunu musta jo silloin lauantaina, et oon fiksu ja energinen ja haluis mut tiimiinsä. What do u know - mulla on kokoaikatyö! :D O:n kaa viestittelin facessa ja se nauro, ku oon ollu nyt niin mones eri mestas duunissa. Kyl mullaki on alkanu olee vähän dizzy olo täs pyöritykses ja musta on ihanaa nyt olla duunis yhes paikas, keskittyy niitten juttuihin ja käytäntöihin ja opetella yhet työskentely- ja toimintatavat, mahdollisimman nopeesti ja hyvin. Pomo on ilonen ja mukava ja tosi kannustava, mikä tuntuu tosi tärkeeltä ainaki näin alkuvaihees, ku yrittää nopeesti opetella tekee kaikkii asioita. Kaks tyttöö, mitä oon nähny, on kans kivoi ja varsinki yhestä aussitytöstä diggailen ihan kybällä - on ehkä yks mukavimmista tyypeistä, mitä oon tavannu. Eilen näin ohimennen kolmannen ja seki vaikutti kivalta, ehkä saksalaiselta. Anysay, nyt on pari vapaapäivää, tää ja huominen ja lauantai-aamuna taas kuudeks töihin (mikä tarkottaa herätystä siinä nelosen aikaan). Ens viikon rosterii en oo viel nähny, ku en saa täl hemmetin vodaphonen liittymäl noita multimediaviestei auki (yritin tuntikaupalla eilen ettii netistä ohjeita ja ladata jotain asetuksii, mut ne ei vaan skulaa), mut varmaan aika työntäyteinen viikko on tulossa - jes! Täytyy tänään mennä ahdistelee noita vodaphonen myyjii Junctionille, jos ne sais noi asetukset kuntoon, et alkaisin vihdoin saamaan noita multimedioita auki.
Ainiin sellasii kuulumisii vielä, et kävin tossa viime viikolla lekurissa yhen kiusallisen vaivan vuoks. Ne jotka mut tuntee hyvin, tietää, et mulla on jo jonkin aikaa kädet tärissy vähän, ei mitään parkinson-luonteista tärinää siis, mut sellasta vakauden puutetta, etten pystyis esim. kirurgina työskentelee (mitään muita esteitähän tälle ei olisi). No täällä toi tärinä on vähän pahentunu ja näissä kahviladuuneissa tullu aika hyvin esille, kun pitää niitä piripintaan ahdettuja kahvikuppeja kannella lautasilla pöytiin ym. Officeduunis moinen tärinä ei oo paljoo häirinny ja joskus jossain juhlissa kuppeja kantaessani oon vaan naureskellu mun kavikuppineuroosille, mut täällä toi ei oo paljoo naurattanu. Hirveen nöyryyttävää kantaa varovasti yhtä kahvii kerrallaan pöytään ja ojentaa sitä tärisevin käsin asiakkaalle, ku muut - normaalit - työntekijät vie useita kerrallaan ja paljon nopeemmin. Asiakkaita moinen ei oo häirinny, itse asias 90% niistä on ollu tosi sulosia ja kannustavii ("Oh, is it your first day? Don´t be nervous, you´re doing fine honey!"), mut ku ite tiiät, et kyse ei oo hermoista vaan jostain fyysisestä ja jatkuvasta jutusta (hence, it would be my first day forever), niin alat vaan häpee ittees eikä asiakkaiden säälivät katseet tunnu kovin kivalta. Mua sit alko ottaa toi asia niin paljo päähän (ku monessa mestassa ois ilman sitä menny tosi hyvin), et menin viime viikol lääkäriin. Mukava naislääkäri totes, et ei oo kyl ihan normaalii nuorella ihmisellä tällanen tärinä ja määräs verikokeisiin. Multa otettiin laaja verenkuva ja yhteensä 6 putkee verta. Hoitaja oli aasialaistaustainen mies ja ilmeisen huolissaan siitä, etten pyörry, ku kyseli kaikkee, et pelkäänkö neuloja, oonko syöny lounaan ym. ym. Yritin sit vakuuttaa sille, et oon syöny ja etten tosiaankaan pelkää neuloja (multa on otettu tähän ikään mennes varmaan 10 000 verikoetta). Vähintäänki hämmentävä oli sen mieshoitajan kysymys siinä vaiheessa, ku se iski sen neulan suoneen, ku se kysy "How was it for you?" En tiiä, onks tää vaan mun likanen mielikuvitus, mut mulle tosta kysymyksestä tuli mielleyhtymä johonki ihan muuhun tilanteeseen, ku verikokeeseen ja kysyin ihmeissäni vaan et "Excuse me?" Sit se täsmens et "The needle, how was it for you, did it hurt?" ja naurahdin vaan, et ei, hyvä oli, ei sattunu, kiitos kysymästä. :D Nojoo, anyway, maanantaina kävin kuulemas kokeiden tulokset ja kaikki arvot oli kuulemma tosi hyviä, mitään erikoista ei löytyny niistä. Lääkäri faksas lähetteen sairaalaan neurologille ja sieltä sairaalasta soittivatkin tiistaina mulle. Kyseisel neurologil ei oo aikoja julkisel puolel ja joutuisin menee yksityiselle vastaanotolle, mut se ei olis ongelma, kun hoitajan mukaan saisin medicaresta takas suurimman osan palkkiosta, jolloin mun lopulliseks osuudeks jäis vaan jotain 30 dollarii. Ongelma on, et eka aika ois 20 kesäkuuta ja mietin, et onko järkee mennä niin myöhään, et pitäiskö vaan antaa asian olla ja mennä sit ihmettelee tota juttuu lääkärille Suomessa, ku oon takas siellä. Ku nyt en oo ees varma, oonko edes Sydneyssä enää kesäkuussa...Mutta täytyy varmaan soitella sinne takas ja kysellä, miten noi ajanvaraukset ja peruutukset menee siellä. Ainiin sellanen juttu viel (tähän järkkypitkän avautumisen loppuun), et ihan kohta pitäis ottaa yhteyttä Kilroyhin ja muuttaa mun paluulennon ajankohtaa. Toi lennon muutos maksaa joka kerralta 180€, joten hirveen montaa kertaa sitä ei haluis tehä, mut toisaalta, ku ei sitä kristallipalloo oo, niin tota omaa tulevaisuuttakaan ei oo niin helppoo ennustaa. Millonkas mä palaisin takas sinne Pohjolaan - ehdotuksii?! :D

9 kommenttia:

  1. Ihania ihania uutisia!!! :D ONNEKS OLKOOOON!! mä niin arvasin, et kohta saat vakkariduunin!! jeejee! ja ihanaa, et koetulokset oli ok <3 vaikka jos ei ois ollut, niin erikoista ettei sit ois 10vee aikana oireillut :P
    Mun ehdotus paluusta vaikeesti arvattavissa: himaan kesäks!! :D
    mites ne skypet muuten, katellaankos ens viikolla, ku selvii duunivukit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti murunen!! :) Sain nyt ne viestit toimii ja mun rosterin ens viikoks ja oon duunis (aamuvuoros) kaikkina muina päivinä paitsi pe ja su. Mut huominen mulla ois viel vapaa, käviskö se rotalle? Jos heräisin kasilta, ni kello ois Finlandiassa 23 - käviskö se? Pus <3

      Poista
  2. Onneks olkoon duunista, WEHEEEEEE!! :) :) You go Rousku!!

    Koska se sun alkuperäinen paluulento onkaan? Ja miks haluut siis sitä muuttaa? :) Mäkin sanoisin muuten, että kesäks tänne ja heti, mutta toisaalta kun nyt kerran oot siellä, niin kannattaa kuitenkin ottaa ilo siitä irti niin kauan kuin sitä iloa siellä riittää.. If you know what I mean :)

    Äsh, mä en oo tiennykään tosta tärinäjutusta.. :( Etkö voi mennä jollekin toiselle neurologille, jolle pääsis aiemmin?? Mullakin on tosissaan kokemusta näistä kaikenmaailman erikoislääkäreistä ym tutkimuksista, niin sanoisin vaan, että koita mennä mahd.pian. Eipähän tartte hommaa enää pohtia sitten!

    Halejaaaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Rousku-muru! :)
      Alkuperänen paluulento on jo maaliskuun lopulla, ku sillon kesällä ostettiin ne lennot, eikä niitä Kilroylla pystyny laittaa pidemmälle ajalle ku 9kk. Mut joo, kyl mä kelasin loppuvuoteen sen lennon ajottaa - jos jostain syystä kiire tulee kotiin, täytyy sit vaan maksaa se 180 uudestaan. B-)
      Joo eipä sitä tärinää sillee huomaa, ku tietyis tilanteis, tai jos sitä erikseen esittelen hehe. Mut täytyy tosiaan kelaa sitä neurologia, oishan se kiva tietää, et mistä tää johtuu, vaikkei mitään vakavaa varmaan ookaan!

      Poista
    2. Aaaaaaa, no sit ymmärrän :) Mä jo kelasin, että jostain syystä aikaistat paluuta!! Ja joo, onhan toi 180 € vittumainen, muttei kuitenkaan niin paha, ettei sitä vois maksaa jos fiilikset muuttuu! :)

      Mä oon sellanen huolestuja, että ite mieluummin meen tsekkaa asian, ettei tarvii ressaa ainakaan turhasta. Ja kun sullakin on se lähete, niin (yhtään pelottelematta) jostain syystähän lääkäri sen kirjotti!

      Poista
    3. Jep varasin nyt sen neurologin äsken, mut tosiaan 20. kesäkuuta on aika, et saa täs viel muutaman kuukauden ihmetellä hahah! :P

      Poista
    4. Ihme meininkiä, että voi noin kauas mennä aika YKSITYISELLÄ!! Julkisella toi ois ihan normi... Mut parempi myöhään kuin :)

      Poista
  3. Jeeei, hyvä murunen!!! kyllä mielellään ottaisin sut takas tänne vaikka heti, mutta toki ehdottomasti siirrä silti loppuvuodelle -> ainakin ite oon jälkeenpäin katunu sitä, etten ollu sitä koko vuotta, kun "oli muka joku pakko palata suomeen". Trust me, ei ois ollu ;) nihkee toi tärinä, toivottavasti selviää, mikä juttu se on..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Tuulikki! Saisinpa teiät ihanat kaikki tänne vierailulle - ikävä mun murusia! :)
      Mut joo, taidan sinne joulukuulle sen lennon siirtää - niin nopeesti nääkin 2,5 kuukautta on tääl menny hui!

      Poista