torstai 17. tammikuuta 2013

Life of Pie

Oon viettäny viimeset pari päivää tääl koulussa. Eilen olin koko päivän Barista-kurssilla ja opin kaikenlaista mm. kahvipavuista, kahvikoneen ja grinderin käytöstä ja tietty niitten erikoiskahvien valmistuksesta. Valmistettiin oikeaoppista espressoo monen monta kertaa - on hyvin tarkkaa touhua se kuulkaas, et tulee just oikeenvahvusta, kermaista espressoo! :D Sen jälkeen oli vuorossa lisää teoriaa, minkä jälkeen päästiin siihen vaikeeseen osuuteen eli maidon vaahdotukseen. Sinänsähän se ei oo mitään avaruusteknologiaa, mut täydellisen, kuplattoman, tiheän ja tasaisen koostumuksen saaminen siihen vaahtoon ei oo kyl todellakaan mitenkään helppookaan. En todellakaan haluu aliarvioida suomalaista erikoiskahviasiakaskuntaa, mut veikkaan, et mun vaahdot ja kahvit kyl kelpais sille vallan hyvin. Tääl nää ihmiset on niin ybertarkkoja (ehkä jopa hysteerisiä) kahviensa suhteen, et ihan pelottaa, kuinka monta kuppii mulle palautetaan vihaisena, koska vaahto ei ollu täydellistä tai koska sitä oli se yks milli liikaa siinä latessa...Noh, ehkä sitä täytyis eka saada se kahviladuuni ja murehtii vast sitte sitä asiakaspalautetta enemmän! :P


No tänä aamuna oli sit viel yks kurssi (joka myytiin mulle sillä verukkeella, et jos teen mitään ruokaan liittyvää, ni ton kurssin läpäseminen on jonku asetuksen velvoittamaa), nimittäin Safety Food Handler. En vieläkään tiiä, onks se pakollinen kaikille, mut tulipahan nyt sit tehtyy seki (ja maksettuu 50 dollarii lisää). Anysay, kurssil opeteltiin aikamoinen setti kaikkee ruokaan ja hygieniaan liittyvää ja lopuks oli koe, joka piti läpäistä max yhdellä väärällä vastauksella. Läpi meni onneks ja toivottavasti tostaki kurssista sit jotain hyötyy on duunin saamisessa. Niin ja tosiaan tauol käytiin yhen teinipojan (17-vee aussikundi, johon tutustuin kahvikurssilla) kaa hakee kadun toiselt puolelta pikasta lounasta. Koska en ollu viel maistanu piirakkaa, piti kuulemma Pie Facesta tollanen steak and mushroom pie sitte ottaa.


Näyttää kuvas vähän joltain pervessiltä hillomunkilta, mut liha-sienipiiras se oli, jonka päälle heitetty kasa perunamuussii, tomaattikastiketta ja muussattuja herneitä. Ja maistuhan se, vallan hyvinki itse asiassa! :) Kurssin jälkeen menin sit taas tuttuun nettikahvilaan Bondi junctionilla, mis se aasialainen rahastajanainen varmaan pitää mua semisti outona, ku on toinen kerta täl viikol ja kolmas parin viikon sisällä, ku hengaan siellä printtailen juttuja...No päivittelin siel sit mun CV:tä mm. lisäämällä mun uudet upeet tutkinnot siihen. Luonnostelin myös mahdollista officeduunii varten jonkinlaista toimisto-cv:tä ja yhtäkkii huomasin viettäneeni siin koneen ääres yli kaks tuntii. Olin sit niin nälkänen, janonen, väsyny ja hikinen, et katoin etten oo ihan edustuskunnossa. Huomen meen sit aamusta - muutaman työtiedustelupuhelun (gumtreen duuni-ilmotukset) jälkeen CV:t kourassa kiertelee ja anelee kahvila/baariduunia, nyt ku on noi upeet certifikaatit ja se RSA:kin hallussa - WISH ME LUCK PLEASE!! :)


Mut nyt meen kuivattelee tätä mun valkosta reuhkaa (ent. hiukset) ja lukee mun uutta kirjavauvaa ennen matkaa höyhensaarille. Hyvää yötä (tai oikeestaan hyvää iltapäivää) sinne muruset! :)


2 kommenttia: