perjantai 16. maaliskuuta 2012

Wake me up, when it´s sushi time!

Klik - ja sinne meni ensimmäiset sataset säästöön! Eivätpä enää kiusaa mua siel käyttötilillä! :D Soittelin jo vakuutusyhtiöönki ja pyytelin tarjousta ns. pidennetystä matkavakuutuksesta, ku ei tuo normaali kata ku max 45 vuorokauden pituisen reissun. Pitänee kysellä useammastaki paikasta, et mistä sais kaikkein edullisimmin...jos jollain on kokemuksii näistä, ni ottaisin mielelläni vinkkejä! Vakuutusyhtiön naishenkilö ihmetteli vähän, ku oon näin aikasin liikenteessä. Sanoin sille, et on aikas paljon kaikenlaista hoidettavaa ja muistettavaa tässä ja et mitä nopeemmin asia on hoidettu, niin saa sen sit mielestä vaivaamasta. En sanonu sille, et oon seminihkees flunssas tääl duunissa, eikä jotenkaan kauheesti nää työt nyt näytä innostavan - hence hoitelen omia, kiinnostavampia juttujani. ;) Sit on myös sellanen olo kokoajan, et mitä enemmän saan näit asioita hoidettuu valmiiks, ni sitä todellisemmalta tää juttu alkaa tuntua ja lähtökin tuntuu lähenevän. Kauheesti himottais jo ostaa lennotki (onneks A jakaa mun kaa tän fiiliksen -oot ensimmäinen tyyppi, joka on yhtä kärsimätön ja innoissaan jostain reissusta ku mä!), mut ensiks pitäis viel käydä neuvottelee pankissa ja työkkärissä.

Sit ku oon saanu nää "duunit" hoidettuu, ni lähen bussil Porvooseen tekee sushii systerille ja sen miehelle! Ne on syöny vaan kerran sushia joskus vuosii sitten (huonoin kokemuksin) ja on ootellu, et mä menisin pyörittelee makeja ja nigirejä niille maisteltavaks (en siis oo mikään kokki, ihan vaan harrastelijapohjalta pyörittelen). Kauheet paineet tässä nyt sitten saada jotain hyvää aikaan, ettei ne mun takia ala vihaa sushia, heh! :D Sushi on musta yks maailman parhaimmista asioista ja haluisin saada nekin koukutettuu siihen. Hyvä (ja huono) puoli tossa sushin tekemises on, et niitä tulee yleensä ottaen tehtyy sen verran paljon, et voi huoletta syödä, kun raflas on yleensä sen verran hintavii, ettei tuu otettuu mitään 50 palan platterii. Useemmin ku kerran on vaan seurannu sen verran jäätävät sushiöverit (esim. H:n kaa vedettiin kerran yhen illan aikana jotain 40 palaa per nassu), et on varma, ettei tee mieli sushii seuraavaan kahteen kuukauteen, mut heti ku se ähky on laskenu, ni taas maistuis muutama maki - se on kyl jännä juttu.


Kuis söpö? Pakko oppii tekee toi!!

2 kommenttia:

  1. sushitöverikerralla olikii kyl nesteytys kans kondiksessa, eikä seuraavan päivän liikunnastakaan tingitty ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kannattaa kerralla vetää sit moninkertaset överit, ni on seuraavana päivänä vähän enemmän hikoiltavaa jumpassa...daidadai..

      Poista