maanantai 5. maaliskuuta 2012

Säästökuuria

En oo ikinä ollu mikään kauheen säästeliäs tyyppi. Tykkään hyvästä ruuasta, juomasta ja vaatteista ja lisäks musta on kauheen kiva tukea Helsingin baareja (pelkään, et ne menee konkkaan ilman mua) ja ajella sieltä baarista kotiin taksilla. Sen verran oon onnistunu aina pistää sivuun, et oon päässy noille mun reissuille, mut nyt kun pitäis säästää varmaan lähemmäs neljä tonttuu Ausseja ja joku tonttu kesälomareissua varten, niin täytyy kyllä ottaa jotkut vähän järeemmät keinot käyttöön!

Shoppailu mulla on musta viime aikoina pysyny aika hyvin aisoissa (Kiitos H&M 2003 - 2009) eikä täs nyt -toivottavasti- pitäis olla tulossa mitään isompii vaate- tai kenkähankintoja lähiaikoina. Tietty välillä sitä aina nousee kaikenlaisia "tarpeita", niin täytyy vaan sit keskittyy ja miettii, et hei, tarviinko TODELLA tätä 8. mustaa mekkoa, vai voisko sitä kiskaista päälleen jonkun noista kaapissa jo roikkuvista? Täl hetkel on muutenki vähän sellanen fiilis, et samapa se toisaalta, minkä näkösenä sitä täällä nää muutamat kuukaudet hiihtelee ja et ehkä mun kaverit ei hylkää mua, vaik mul onkin päällä taas ne samat farkut ja sama musta toppi! :D No mut joo, tää on aina sellasta henkien taistoa  ja marraskuussa sitä viimeistään sit nähdään, makaako ne setelit tilillä vai viikattuna vaatekaapissa.

No sit on se ruoka. Ruuan laadusta mä en sinänsä ajatellu tinkiä, mut jonkinlainen järkevöittäminen näis mun ruokaostoksissakin ois paikallaan. Mulla kun on tullu tavaks käydä siel ruokakaupassa melkein jokaikinen päivä ja ostaa aina just sitä, mitä milloinki mieli tekee. Eihän siinä mitään vikaa kai sinänsä oo, mut oon vaan huomannu, et mulla menee viikossa ruokaan varmaan saman verran rahaa, ku jollain nelihenkisellä perheellä! Oon kuullu sellasta huhua, et kannattais aina suunnitella melkein koko viikon ruokalista ja käydä sit kerran viikossa ruokakaupassa poistamassa ne elintarvikkeet. Kokeilin tätä kikkaa viime viikolla ja pääsinki melkein tavoitteeseen kahdella kauppakeikalla! Pitää myös mainita, et kävin viime viikolla jumpan jälkeen H:n kaa Lidlissä ja sieltähän tosiaan saa monia juttuja aika paljon halvemmalla! Kyllä mustakin vielä tarjoushaukka tehdään jee!

Viimesenä mahdollisena kompastuskivenä onki sitte ne baarit ja niiden lieveilmiönä taksit. Helsingin baareilla ja mulla on pitkä historia ja vähän myös sellanen viha-rakkaussuhde. Sinkkulobsterina sitä on tullu vietettyy aika moni perjantai- tai lauantai-ilta lipittelemässä ilolientä erinäisissä kuppiloissa ja kylhän se vaan niin on, et tää ei oo niitä edullisimpia harrastuksia. Jotenki on aina ihan kyllästyny niihin samoihin mestoihin ja sit sitä tarviikin yleensä ne pari ylimäärästä naukkua siihen, et unohtaa missä sitä taas on. Seuraavana päivänä on aina morkkis (oli sitä tullu hölmöiltyy tai ei) ja kädet täristen kirjaudutaan sinne verkkopankkiin ihmettelee, et kuinka monta tuoppii ja shottii on taas tullu juotua. Pari päivää sitä sit kuulutellaan kaikille, et nyt en ainakaan mee vähään aikaan mihinkään baariin, kunnes sit seuraavana lauantaina huomaa taas istuvansa jossain Pihvissä tai Kuubassa se tuoppi kourassa. Ja sieltä Pihvistä tai Kuubastahan tullaan sillä taksilla kotiin, aika ajoin viel sen mäkkärin kautta. No mut täähän loppu nyt (tai tarkemmin sanottuna pari viikkoo sitte)! Tavoitteena olis baaritella tästä lähtien kerran kuussa sillee semihuoletta ja keksii muille viikonlopuille jotain halvempaa ja tervehenkisempää puuhaa (baaritteluksihan ei siis tietty lasketa viinin lipittelyä frendin luona ja se nyt muutenki on musta vielä ihan tervehenkistäkin). Tää "Man vs. Bar" on suhteellisen haastava taistelu allekirjoittaneelle (muthan tunnetaan myös tyyppinä, joka voidaan ylipuhuu "parille" kahdessa minuutissa), mutta nyt sitten testataan tää luonteen lujuus ja selkärangan vahvuus tässäkin asiassa. Eniten jännittää varmaankin toi tuleva kesä, et onnea vaan mulle! :P

Hei lopuks on pakko kommentoida tota Ruotsin prinsessan nimi-asiaa, niin hyvin ku se tähän aiheeseen liittyykin! Tuli nimittäin L:n kaa puheeks tää nimikohu ja musta oli hauskaa, et molemmilla tuli tosta Estellestä ekaks mieleen Frendit sarjasta se Joeyn agentti! :D On pakko laittaa pikku klippi tähän ja pilata teiltä muiltakin toi nimi, jos oisitte siitä sattunu tykkäämäänkin! :P

4 kommenttia:

  1. Lidl-turisteilla meni vaan puolet ajasta muiden asiakkaiden ihmettelyyn, joten ei oo ainaskaa nopee kauppareissu ;)

    VastaaPoista
  2. Hahah, joo osa asiakaskunnasta oli vähän outoa ja haisevaa, mut pääasia ne muutaman euron säästöt! :D

    VastaaPoista
  3. Nyt oli pakko lisäytyä lukijaksi, kun tulee aina sellanen olo kun luen tätä että pakko kommentoida! meinaan aikamoinen ja hyvä idea tämä sun säästöoperaatio eteenkin ton helsingin baarien tukemisen suhteen, pitäis ehkä kokeilla itekkin ja viime viikonloppunahan mä siinä onnistuin jo aika hyvin :) mutta pahoin pelkään että ei taida stadin baarit pysyä pystyssä jos me molemmat lopetetaan tai edes vähennetään! too bad ;)

    VastaaPoista
  4. Jee mulla on kaks lukijaa, woohoo! :D Joo tossa saattaa kyllä mennä yks jos toinenki baari nurin, jos aletaan molemmat nihkeilee, paha paha! Mut onneks tuetaan jatkossakin valtion taloutta käymällä säännöllisesti alkossa.... :P

    VastaaPoista