torstai 29. maaliskuuta 2012

My life as(s) an athlete

Kävin tänään lekurissa mua muutaman viikon ajan vaivanneen -kiusallisessa paikassa olevan- säryn takii. Oon jostain onnistunu hankkii itelleni kipeen vasemman pakaran ja eilisellä step-tunnilla alko kramppaa sen verran paljon, et päätin mennä näyttämään pebaani lääkärille. :P Ajattelin sen -miespuolisen- valkotakkisen nähdessäni, et tästä tulee kiusallista (viel kiusallisempaa ku pari viikkoo sitte saamani mieshierojan suorittama pakarahieronta), mut ei tullukkaan. Se valkotakkinen vaan vähän paineli kipeitä kohtia, liikutteli mun jalkoja ja kokeili refleksit ja totes, et mulla on pakaralihaksessa tulehdus ja sit jotain lihasten aineenvaihdunnasta ja hermoista. Hoitokeino on 10 päivän tulehduskipulääkekuuri, orudis-geeli, venyttely ja jalkatreenikielto. Noi muut mua nyt ei haittaa (pillerit ja geelit on mulle tuttuja ja venyttelyki on vaan viitseliäisyydestä kiinni), mut ärsytti taas toi liikuntakielto. Tänään ois ollu mulle rakas combat-tunti ja huomen piti mennä vetää H:n kaa pitkä juoksulenkki, niin ja lauantaina uimaan. Tuntuu, et muutaman viikon voi urheilla normaalisti ja sit tulee aina jotain - flunssa, migreeniputki, kramppi siellä, tulehdus täällä. Ois pitäny ton nykyisen tekstin sijaan tatuoida se invamerkki tähän alaselkään. Anyway, purnasin vaan sille valkotakkiselle, et ei taas liikuntakieltoo, niin se tarjoili mulle lohdutusta muodossa "Niinhän sitä sanotaan, että urheilija ei tervettä päivää näe". Hymähdin ja mietin, et jaetaankohan noille lääkäreille sellanen "kliseitä joka hetkeen" -kirjanen, mistä voi kattoo aina jonku lauseen, kun ei keksi mitään sanottavaa. Sitte heitti mulle viel vinkin, et kylmä auttaa myös, et voin ottaa lunta pussiin ja painaa sillä sitä pakaraa. Mietin, et joo-o, tai sitte vaan lasken housut alas tossa hakiksen torilla ja istun lähimpään lumikasaan.

Jep eihän tässä sit muuta, ku popsitaan lisää nappeja - tällä kertaa sain keltaisia - ja levitellään geeliä (pyörivin liikkein, niinku apteekin naishenkilö mua ohjeisti) vasempaan pakaraan. Niin ja venytellään ja näytetään peballe hernemaissipaprikaa. Sit täytyis keksii jotain liikuntamuotoja pelkästään yläkropalle. Kaipa sitä täytyy raahautuu sinne salille ihmettelee niitä laitteita ja ajattelin kyl lauantaina mennä kokeilee uimista ilman jalkoja -saa nähä kuinka monta minuuttii pysyn pinnalla...


 Näillä mennään



 Ja näillä kompesoidaan sitä kevät- ja lääkepöhnää. I <3 coffee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti