tiistai 28. helmikuuta 2012

The older I get, the colder I get

Hitto oon ollu koko päivän taas ihan jäässä! Kotiin salilta tultuani sulattelin taas itteeni kuumassa suihkussa jotain 20 minuuttia, minkä jälkeen näytinki sit höyryävältä, kuumalta lobsterilta. Musta tuntuu, et ainoo helpotus näissä talvi-illoissa onkin just toi kuumassa suihkussa hengailu (joo ei sais tuhlaa tollai energiaa, mutta minkäs teet!) ja kuuman latten lipittely sohvalla viltin alla. Ja musta tuntuu, et tää palelu vaan pahenee, kun ikää kertyy. Ulkona suojaa rakas ja Suomen oloissa tuikitarpeellinen Canada Goose, mutta sisällä on haasteellisempaa, varsinki meiän officessa, jota kutsunki pakastimeks. Oon ahdistellu meiän duunin huoltomiestä lukemattomia kertoja asian tiimoilta (se varmaan rakastaa mua), mutta mitään pysyvää ratkaisua ei tunnu löytyvän. Niinpä istuskelen siellä puuhka kaulassa, kynsikkäät kädessä ja villasukat jalassa, sellanen säälittävä pikku patteri pöydän alla.

Mutta joo, oon sitä mieltä, et haikaralla meni sillon 80-luvulla maanosat sekasin, et oikeesti tää paketti olis kuulunu Australiaan, Etelä-Amerikkaan tai Aasiaan...tai edes Euroopan eteläisempiin valtioihin. Vaikka lumessa onkin toisinaan hauska telmiä ja snoukkaaminen on ihanaa, niin silti tää kylmyys ottaa aina yhtä koville - eikä tietty toi loppusyksyn ja alkutalven pimeyskään mitenkään mieltä ylennä. Sanomattakin selvää, et tää ilmasto-issue on siis ollu yhtenä suurimmista vaikutteista tuon uuden "kotimaan" valinnassa. Musta on uskomattoman rentouttavaa lähteä ulos -vuorokaudenajasta riippumatta- topissa, shortseissa ja fläbäreissä, eikä hikoilu tai korkee ilmankosteuskaan mua niin häiritse, vaikka se saakin mun hiukset hulluuden partaalle. Mun Balin matkaseura tietää, mistä puhun, kun ne sai suuren osan ajasta katella mun semipuudelifledaa ja kuulla mun sadatteluja asiasta....Note to self: keksi jokin ratkaisu tähän ennen Ausseja!

Mut tää puudeli menee nyt keittelee itelleen iltalatteja ja selailee sitä lonely planetttii ennen Nurse Jackieta!

Lopuks pieni galluppi: kumpaa näkymää tuijottelisit mieluummin himaparvekkeelta:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti